joi, 22 octombrie 2015

http://caritasromania.ro/da_servicii_sociale/


http://unmiliondestele.ro/   











  • Este un tip de program prin care compania contribuie cu bani sau alte resurse pentru:


A creste notorietatea si preocuparea publicului pentru o cauza, sau
pentru a mobiliza publicul sa doneze, sa participe sau sa voluntarieze in sprijinul unei cauze.Focusul principal il constituie comunicarea persuasiva in sprijinul unuia dintre obiectivele de mai sus. De aceea investitia principala a companiei consta in finantarea si/sau implementarea coapaniei de comunicare.Daca in urma campaniei rezulta fonduri sau alte bunuri, acestea sunt de obicei preluate si gestionate de unul sau mai multi parteneri (institutii publice sau organizatii neguvernamentale).
Aproximativ 16 milioane de americani calatoresc anual in Europa. Sansele sunt mari ca la intoarcere sa le ramana prin buzunare monezi straine, pe care nu le vor mai folosi.British Airways s-a gandit sa foloseasca acest fapt, devenind in 1994 partener cu UNICEF, in cadrul programului „Change for Good”. Prin intermediul programului, British Airways incearca sa ii convinga pe pasagerii curselor sale sa doneze monedele si bancnotele straine pentru un fond al UNICEF destinat ajutorarii copiilor defavorizati. Pentru a face asta, calatorii gasesc la urcare plicuri speciale, pe scaunele lor (vezi foto).
Programul a fost inca de la inceput un succes: in doar 5 saptamani de la lansare, s-au strans 100.000 de lire. Pana in 2005 British Airways a colectat 21 milioane de lire pentru UNICEF, adica jumatate din totalul fondurilor stranse in cadrul programului „Change for Good”.

                    <iframe width=”560″ height=”315″        src=”https://www.youtube.com/embed/aUzJc–0T4″ frameborder=”0″ allowfullscreen></iframe>
  • Ce poti urmari printr-o campanie de promovare a unei cauze:

Sa starnesti preocuparea publicului pentru o cauza (ex. prin prezentarea unor statistici sau a unor marturii despre numarul de batrani sau de copii fara adapost, despre numarul de caini vagabonzi care sunt ucisi in fiecare zi etc.)
Sa convingi publicul sa afle mai multe despre o cauza (ex. intrand pe un site, participand la un seminar, solicitand o brosura sau un pachet educational)
Sa convingi publicul sa doneze timp pentru a sprijini o cauza (ex. actiuni de ecologizare)
Sa convingi publicul sa doneze bani pentru o cauza (ex. printr-o sectiune de pe site-ul companiei unde vizitatorii sa doneze bani unor ONG-uri partenere, prin recipiente speciale plasate in punctele de desfacere etc.)
Sa convingi publicul sa doneze valori ne-financiare (ex. haine, aparate electrocasnice, carti, jucarii etc.)
Sa convingi publicul sa participe intr-un fel sau altul alaturi de cauza (ex. sa semneze o petitie, sa participe la un eveniment memorial, la un concert de protest, la o expozitie de arta etc.)

  • Cand este potrivita campania de promovare a unei cauze:
  • Atunci cand vrei sa subliniezi pozitionarea brandului

O campanie in sprijinul unei cauze te poate ajuta sa scoti in evidenta o valoare sau o caracteristica a brand-ului tau. Spre exemplu: o campanie prin care se obtin bani pentru bursele acordate unor copii exceptionali, dar care provin din familii sarace poate sustine angajamentul brand-ului tau pentru „performanta”. O campanie pentru infiintarea de telecentre la sate poate fi o dovada ca brand-ul tau crede in „inovatie”. Mai ales atunci cand campania in care te implici este prima care abordeaza o anumita tema, ai toate sansele sa castigi un avantaj pe termen lung in fata concurentei.


DA Servicii Sociale !DA Servicii Sociale ! Semnează Petiția
prin care cerem Guvernului să aloce,mai multe fonduri pentru dezvoltarea de servicii sociale !
Confederația Caritas România și ONGurile active în sectorul social Te invită să sustii petiția prin care solicităm Guvernului României să crească cu 0,3% pe an din PIB până în 2020bugetul disponibil la nivel central pentru servicii sociale.

  • Ce sunt serviciile sociale:

În Uniunea Europeană, serviciile sociale au un rol decisiv în îmbunătățirea calității vieții și asigurarea protecției sociale. Acestea includ: securitate socială, servicii de ocupare și formare profesională, locuințe sociale, îngrijirea copilului, îngrijirea pe termen lung și serviciile de asistență socială. În România, Legea Asistenței Sociale nr. 292/2011 definește serviciile sociale ca “ansamblu de măsuri și acțiuni realizate pentru a răspunde nevoilor sociale individuale, familiale sau de grup, în vederea prevenirii și depășirii unor situații de dificultate, vulnerabilitate sau dependență pentru prezervarea autonomiei și protecției persoanei, pentru prevenirea marginalizării și excluziunii sociale, pentru promovarea incluziunii sociale și în scopul creșterii calității vieții.”

  • Cu toate acestea…

- Bugetul alocat serviciilor sociale în România nu a depășit niciodată 0,6% din PIB (media in UE variază între 2,2 – 2,5% din PIB)
- Organizațiile neguvernamentale (ONGuri / asociații și fundații) acreditate ca furnizori de servicii sociale (și care reprezintă 49% din totalul furnizorilor), au acces limitat la finanțare publică
- ONGurile furnizează servicii sociale grupurilor vulnerabile acolo unde Guvernul și autoritatea publică locală nu au capacitatea să răspundă nevoii de asistență socială
- Pentru a menține și a oferi în continuare aceste serviciii, ONGurile fac eforturi uriașe pentru a strânge fondurile necesare
- Donatorii și partenerii internaționali s-au retras treptat începând cu 2007, anul aderării României la UE
- Organizațiile internaționale care au continuat să sprijine financiar serviciile sociale și după 2007 ne întreabă: PÂNĂ CÎND? CE FACE GUVERNUL?

Iar, situația din România este alarmantă:
- 40% din populația României se află în risc de sărăcie si excluziune socială (al doilea cel mai mare % din UE 28)
- 48,5% este rata de sărăcie a copiilor
- 17,7% este rata de sărăcie la populația încadrată în muncă (angajații săraci)
- 23,1% este rata șomajului la tinerii sub 25 de ani
- 7,3% este rata șomajului
- 28,9% reprezintă populația afectată de deprivare materială severă
În acest context, dezvoltarea serviciilor sociale trebuie sa devină o prioritate! La nivel european, serviciile sociale reprezintă un mijloc vital pentru atingerea obiectivelor de bază ale UE, cum ar fi coeziunea socială, economică și teritorială, ocuparea forței de muncă, incluziunea socială și creșterea economică.“Asistații social” ai României sunt persoane care vor să trăiască și să muncească în DEMNITATE!Doar cu ajutorul vostru creăm premiza unei baze de susținere pentru a convinge Guvernul să crească cu 0,3% pe an din PIB până în 2020 bugetul pentru serviciile sociale.
Semnează Petiția: DA Servicii Sociale !
În România, serviciile sociale funcţionează şi sunt finanţate descentralizat, pe principiul autonomiei locale și pot fi furnizate separat sau împreună cu alte servicii conexe, precum prestaţii sociale, servicii de sănătate şi educaţie. Dezvoltarea serviciilor sociale furnizate de către furnizorii privaţi non-profit (ONGuri / asociaţii și fundaţii) ar contribui la incluziunea activă a persoanelor defavorizate şi ar crea locuri de muncă. Astfel, investiția în servicii sociale generează un impact pozitiv pe termen lung, iar eficienţa cheltuielii publice ar fi mult mai mare decât în cazul prestaţiilor sociale.

  • În funcție de scopul serviciului, serviciile sociale sunt:


- De asistență și suport pentru asigurarea nevoilor de bază ale persoanei
- De îngrijire personală
- De recuperare și reabilitare
- De inserție / reinserție socială

  • Serviciile sociale pot fi acordate:


- La domiciliul beneficiarului
- În centre de zi
- În centre rezidențiale, cu cazare pe perioadă determinată sau nedeterminată
- La domiciliul / sediul specialistului care acordă serviciul
- În comunitate

Trimiteți un comentariu